14 Şubat 2012 Salı

BOSCH'a yakışmadı :(

BOSCH , ARÇELİK, SİNBO bu sıralama kesinlikle kalite olarak sıralama değildir öylesine sıralamadır yanlış anlaşılmasın her sektörde olduğu gibi ucuzda var pahalısıda işlevler aynı veya daha üstün v.s. tek fark olarak müşteri hizmetlerinde öne çıkmaları gerektiğini düşünüyorum. ve yaşadığım bir olayı sizinle paylaşmak istiyorum. bosch marka zamanında iyi para verip (7-8 sene olmuştur) bir elektrik süpürgesi almıştım. uzunca bir süredirde hortum ve uç olarak bozuldu sağlıklı çalışmıyor. bosch un teknik servisinide bulmak bir olaydı neyse bu detaya girmiyorum. aldım makinemi götürdüm bi servise baktılar hortum ve ucuna toplam 150 lira değiştirilebileceğini söylediler. 2000 wat lık bir süpürge şu an aynı güçde Arçelik elektrik süpürgesini 100-150 arası satıyor. bosch sadece yedek parçasına okadar istiyor fazla değilmi? ya makinemi atıp sıfır 100 liraya bir Arçelik alacaktım yada servise bu kadar para verip eski süpürgemle idare edecektim dimi? yada bir müşteri olarak bu durumu müşteri hizmetlerine yazmakdı. bende tuttum bosch bize ulaşın sayfasına durumu ıncık cıncık anlattım. pazar sabahın körü (bana göre körü) 09.30 da arandım yıldız hanım bize ulaşmışsınız ama bizim yapacağımız birşey yok yedek parça fiyatımız budur. bende karşımdaki temsilciye bosch servis anlayışı bumudur dedim ozaman indirim yapabilirmiyiz bi bakalım sizi arayalım dedi . ikinci telefonda yine yapacağımız birşey yok dendi. neyse bende bravo bosch a gibi bir daha yazdım. bugün sabahın köründe yine aranıyorum sizi dinliyoruz yıldız hanım diye . yaw dedim dinlemenize ne hacet yazmışım ıncığına kadar e peki bizden ne bekliyorsunuz ? bir kere dedim müşteri hizmetleri bu şekilde konuşmamalı ne yapmanız gerektiğini sizler bileceksiniz ikincisi okadar form dolduruyorum onların okunmalı hiç bilinçsizce tekrar tekrar anlattırılmamalı dimi? neyse dayanamadım karşımdakinin tavrına kapadım telefonu. ben bundan 10 sene önce internet bu kadar yaygın değilken yine elektrik süpürgem ama bu sefer Arçelikde yaşadığım birsorunu internetden doldurmuş aynı gün kalite kontrol müdürü olduğunu sonradan öğrendiğim bir bey tarafından aranmıştım. gerekli yedek parça bana kargolanmış tek kuruş istenmemiş ayrı bir firma olan Sinbo da . elşarjlı süpürgemi bir kez aradım kapımdan kargo ile alınıp 3-4 gün içersinde tamir edilmiş çekilde kargo ile bıraktırılmış tek kuruş ödemedim. birisi dünya devi deniyor dimi bosch diğeri Türkiyenin devi Arçelik diğeri piyasada yerini almış ama bazı kişiler tarafından burun kıvrılan Sinbo dur . ama müşteri hizmetlerine bakacak olursanız nasıl ters işliyor. sanki Bosch nasıl olsa müşterim var banane senlemi uğraşıcam mantığında , Arçelik her olayında olduğu gibi bu hizmetinide kusursuz yapmak bilincinde , Sinbo ise bence güzel adımlar atıyor hele servis olayını çözmüş diyorum. Arçelik ve Sinbo ya burdanda teşekkür ediyorum, Bosch müşteri hizmetlerinde bu iki firmayı acilen örnek alması gerektiğini hatırlatıyorum!

6 yorum:

  1. Merhaba,

    Oncelikle hicbir sekilde Bosch, Arcelik ya da Sinbo ile bir alakam olmadigini, blogunuzu ojeler ile ilgili olarak takip eden birisi oldugumu yazarak basliyayim.
    Musteri hizmetleri merkezleri ne yazik ki genel olarak musterileri tatmin edemiyorlar. Sizin durumunuzda oldugu gibi tekrar tekrar ayni seyleri anlattirarak yipratici, sinir bozucu bir tecrube yasamaniza neden oluyorlar. Bu nedenle o konu ile ilgili bir yorumda bulunmayacagim. Ama servis konusunda haksizlik yaptiginizi dusunuyorum.
    Yazdiklarinizdan anladigim kadari ile birbirinden cok farkli durumlari karsilastiriyorsunuz. Sanayi üretimi elektronik eşya, çeşitli makine gibi cihazlarin kullanim omru kanunen 7 (YEDI) yil olarak kabul edilir. Firmalar bu sure boyunca sattiklari cihazlarin yedek parcasini bulundurmak zorundadirlar. Cok cesitli cins ve sinifta farkli cihazlarin surekli olarak yeni modellerinin satisa ciktigi gunumuzde bu cihazlarin yedek parcalarinin bulundurulmasi ve depolanmasi maliyetli bir istir. Bu nedenlede garanti suresini gecmis olan cihazlarda genel olarak yedek parca fiyati yuksek olur. Hele sizin durumunuzda oldugu gibi kullanim omru gecmis ve kanunen firmanin hic bir sorumluluk altinda olmadigi durumda fiyatlar astronomik hale gelir hatta parcalar hic bulunamaz. Bu hemen hemen tum firmalar icin gecerlidir. Kendi tecrubem olarak gectigimiz hafta 10 yillik bir ekmek kizartma makinesi icin Tefal ile gorustugumde ellerinde yedek parca bulunmadigini ve tamir edemeyeceklerini soylediler. Sizin Arcelik ve Sinbo ile yasadiginiz tecrubelerin garanti suresi icindeki cihazlarla ilgili oldugunu dusunuyorum (umarim tahmini dogrudur); bu nedenle de Bosch'a haksizlik yaptiginizi dusunuyorum.
    Kullanmaya alistiginiz ve tahminimce sevdiginiz bir cihazin kullanilamaz hale gelmesi uzucu bir durum. Bu nedenle caninizin sikildigini anliyorum. Ama size tavsiyem istediginiz markadan yeni bir elektrik supurgesi alin. Elinizdeki cihazi paraya kiyip, kizginliginizi dindirip tamir ettirseniz de bir sure sonra baska sorun cikip ayni noktaya geri donersiniz. Sonucta kullanim omru diye hesaplanan surelerin bir anlami var.

    YanıtlaSil
  2. açıklama için teşekkürler. yoo kızmadım aksine bukadar detaylı bir bilgi verdiğiniz için sevindim. hiç bu şekilde düşünmemiştim haklısınız. bakın bunu bu dille anlatmayı deneseler sinir bozmasalar daha iyi olurdu hem onların hem benim moralim bozulmazdı. evet şimdi yeni cihaz arayışındayım:) beko arçelik, sinbo bunlara bakıyorum. sonuçda ellerinde olan bir ürün ve 7-8sene öncesinde 450 mio aldığım bir üründü epey bi para vermişim kendini amorti etmişmi bilemiyorum belkide 100 liralık süpürgelerden alıp 2 sene kullanıp atmak daha mantıklı bilmiyorum:) bir kere paraya kıyayım dedim. bunun gibi mitsubishi electric klimamızı inanın bi talebimle 6 sene sonra gelip söküp götürüp tamir edip gelip takdılar ve hiçbir para talebnde bulunmadılar. eğer iyi ürün alıyorsam firmada bunu bu kadar süründürmeden daha nazik bir şekilde anlatmalı veya karşılamalı bu yazımdan sonra telefon geldi %20 indirimli yardımcı olabiliriz diye. şimdi düşünüyorum yaptırayımmı gidip alayımmı bilmiyorum:)

    YanıtlaSil
  3. Bence yenisini alın. Şahsen, garanti süresini geçmiş hicbir cihaza tamir bedeli olarak, yerine alabilecegim yeni ürün fiyatının %20'sinden fazlasını vermem.
    Bugün tamir ettirirsiniz ertesi gün başka yeri bozulur, astarı yuzunden pahalıya gelir. Sonuçta tüm bu cihazlar kul yapısı. Allah yapısı olan insanlar bile yaşlanınca durmadan sorun ve arıza çıkarıyorlar ;)
    Seçiminiz ne olursa güle güle, güzel günlerde kullanın.

    YanıtlaSil
  4. çok tşk.ler , doğrusun aslında. şimdi baktıkçada yok emiş gücü fazla olsun yok bilmem ne olsun derken yine pahalı birşey almayayım:)
    benim şu an için hepsiburada.com dan beko buldum torbasız bir model gayetde uygun 177 liraya geliyor ama nasıldır bilmem işte. bi arayışa giricem:)
    çok tşk.ler yorumların için

    YanıtlaSil
  5. Canım bizde de aynı sorun basımıza geldi hem de aynı markada fakat ürün farklıydı. Kullanım süresi dolmamış olmasına rağmen neredeyse ürünün başka markalardaki fiyatı kadar para ödedik tamiri için. Sonra ne mi oldu, 2 ay sonra bambaşka bir sorun çıktı başımıza. Öyle böyle derken gittik başka markadan yenisini aldık.
    Evet belki de sorun garanti / kullanım süresi ile alakalı olabilir ama buradaki hata şudur ki müşterinin sorunun nereden kaynaklandığını tam anlamıyla anlaması beklenemez. Müşteri ilişkileri denen kısımda bulunan çalışanların sabır ve itina ile kullanıcılarına, müşterilerine durumu sakin ve nazikçe izah etmeleri gerekiyor. Kaldı ki şayet size deselerdi bu ürünün garanti süresi dolmuş,parçası zor bulunuyor, şu şu durumlardan ötürü bu kadar yüksek maliyeti var deselerdi nazikçe siz de anlardınız ve sorun büyümezdi. Bana kalırsa tamir fiyatına başka firmada, mesela Arçelik'te yenisi varsa alın derim. Kısa süre sonra başka bir yerindeki lüzumsuz yeni sorunlarla uğraşmayasınız diye. Hem de Sinbo ve Arçelik'in servis kalitesi tartışılmaz. Sorun yaşamazsınız. Ben de evlenirken küçük ev aletlerimi, beyaz eşyalarımı öncelikle hep o ilki markadan düşünüyorum. Sevgilerle.

    YanıtlaSil
  6. evet işte müşteri ilişkilerinin konuşmasını bilmesi gerekiyor. açıpda bana abuk sabuk konuşursa bende olayı uzatırım:)

    beko marka toz torbasız aldım hepsiburadadan:) bakalım nasıl birşey olacak :) 177 liraya kargo dahil kampanya varmış indirimli hemde hızlı kargo seçeneğiydi bakalım yarın elimizde olur sanırım.
    yorumun için tşk.ler

    YanıtlaSil

yorumun benim icin cok onemli;)