25 Mart 2015 Çarşamba

Gaziantep de görülecek yerler yenilecek yemekler :)

Geçen sene evet evet geçen sene gaziantep biletlerimizi pegasusdan aldık. Gidelim bakalım dünyanın en güzel mutfaklarından gaziantepi yakından tanıyalım yiyelim içelim dedik.

Gitmeden önce nerde ne yenir dersimizi çalıştık:)

Sabahları güne katmerle başlarmış gaziantepliler e bizde başlayalım dedik 
Ve en ünlü katmerci zekeriyausta ya gittik. Ve bir tane katmer söyledik.

Yeminle iki kişiye o kadar fazlaki :) yerel halk istanbuldan gelen misafirlere çok alışkın yapılışını mutfakda seyredin dediler, hatta ben rsim çekerken ordaki çocuk abla istersen yerken sizi çekeyim dedi:)


Ordan bakırcılar çarşısında turladık. Halen elle bakır kaplar yapan ustalar var ahenkli bir tık tık sesiyle bakırlara şekil veriyorlar 




Sonramı ikinci sırada beyram çorbası var :))) onuda metanet de yedik . Metanetde oranın en ünlü beyram çorbasını yapan yermiş. Acı severmisiniz dediler evet deme gafletinde bulundum:)) bol sarımsak ve biberli kaynar bir çorba :))




Sonrasında şu pegasus reklamındaki tahmiz kahvesine gidip menengiç kahvemizi içtik:) sütlü bir kahve güzel bir tadı var :)


Sonrasında emine gögüş mutfak müzesine gittik. Müzede eski mutfak esyaları ve gaziantepin mutfağı tanıtılıyor .


Temsili sofaralar var bu resimde  soldaki ablaya dikkat gidip yanlarına oturup poz verdi:)
İ

Arada kaldığımız zeynep hanımın konağına geldik. Biraz dinlendik akşam yemeği için aşina ya gittik buda yöresel mutfakda iyimiş:) (dikkat halen yiyorum:))

Arada resimlemediğim lahmacun :) çıtır lahmacunda yedik:)

Yuvarlama , gavur dağı, içli köfle, patlıcan kebap, ali nazik ile akşam yemeği :)))






Halen gülebiliyorken bir resmim konaklama yerine giderken bu sokak sağlı sollu koaklardan ibaret :) 



Buraya kadar geldiyseniz hemen bir itirafımı okuyun:) patlayana kadar yicem diye gitmiştim , aman tanrım şakaydı bu laf ama gerçekden ölüyordum:))) mıtoru bozdum resmen :))


Sabah konaklama yaptığımız yerde hafif bir kahvaltı 

Sonrasında imam çağdaşda yemek eşim simit kebabı ben lahmacun yedim. Gece ölürken ertesi gün halen yemek de bi garip dimi:)


Sonrasında koçak baklavadan baklavalarımızı alıp döndük.

Yorucuydu  uzuuuunnnnnn bir süre kebap yemeği düşünmüyorum.  Ama yeni bir şehir görmenin huzuruda bi ayrı  :)

Gaziantepe gidecekler dediğim yerler tavsiye olunur ;)












4 yorum:

  1. Bu bahar kesinlikle Gaziantep turuna gideceğim Günübirlik sonbaharda kaçırdım ilkbaharda kaçırmayacağım :) Çok güzel bir yazı olmuş iyice heveslendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. görülesi birbyer benim kadar yemeyi abartmazsanuz süper ;)

      Sil
  2. ayyy fıstıklı katmer bayılırım :) fotolar çok tatlı Antep bir başka güzel gerçekten :)

    YanıtlaSil
  3. :) güzel ana az yemek gerekliymiş:)

    YanıtlaSil

yorumun benim icin cok onemli;)