23 Temmuz 2012 Pazartesi

SİGARAYI BIRAKMAK!!!



Sigarayı bırakmak, bırakmak istemek , başarmak ve bıraktım diyebilmek.

2 kere ciddi ciddi sigarayı bıraktım birisinde 3 yıl içmedim, diğerinde 8 ay .

ikisindede çok üzüldüğümde verin bir sigara dedim. tabi üzüntü bunun bahanesi ben sevinsemde, güzel bir sohbet ediyorsamda, üzülsemde, heyecanlansamda kısacası ota boka sigara içiyorum. içmeyi seviyorum en kötüsü bu , büyük bir zevkle içerim keşke az içsemde hiç bırakmasam derim. 8 ayın sonunda 5kg. almış bir şekilde tekrar sigaraya başladım ancak winston içerken sanırım zifiri 8 veya 9 olan bakın hangisini içtiğimi unutmuşum :) muratti one ile başladım zifiri 1 , yaw ne var bunda 1 diğerinden 1 tane bundan 8 tanemi yoksa aldatmacamı bilmiyorumki . bu seferde daha fazla içiyorum diğerlerinden az içeyim diye deneyeyim dedim onuda o oranda içtim faranjitimi azdırdım. tekrar one döndüm :(

ama bu sıralar ciddi ciddi bırakmak istiyorum. kendi irademle belli tarihler koyup yapmak istedim ancak samimi arkadaşlarım içerken bırakamadım dur bi tane içeyim diye onlardan içtim sonra utandım onlara paket aldım verdim sonra 2. içmek isteyince onlardan tekrar istemeye utandım gittim paketi eve aldım ve tekrar başladım:((

iradeli olmak lazım benim eşim bırakıcam der ve bırakır gerçi benim kadar içmezdi ama oda içerdi öyle ha diyince bırakılmaz diyenlere inat ha der ve bırakır.

bu sefer tıbbi yardım alayım demiştim yaklaşık bi 9 ay önce . sigarayı bırakma hattını aradım oturduğum yere yakın bir hastaneden randevu aldım gittim beklemekden usanınca geri çıktım , işyerine nispeten daha yakın olan Kartal Devlet hastanesinden aldım bu sefer dr. ile konuşmayı başardım ozamanlar anti depresan kullanıyordum . elinize bi form veriyorlar oraya kullanıdğınız ilaç olarak daha önce doldurdum dr. okuyunca direk tersler gibi git o ilacı bırak öyle gel dedi . tamam ilacı bırakırım dedim ama dinlemedi hastaneden çıktım sigara yaktım:(((

bu tip dr.ların daha bi anlayışlı olması gerekmezmi adam sigarayı bırakmama yardımcı olacağına sigara içirdi yaw:)

şimdi arayışdayım beni biran önce bu zıkkımdan kurtaracak ama aklıma getirtmeyecek bir bırakma yöntemi arayışındayım .

tavsiyeleriniz varsa alabilirim.deneyimlerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim.

dumansız havalar;)

6 yorum:

  1. sanırım ön önemli şey bırakmayı istemek ve siz bırakmayı isteyerek en önemli adımı attınız. ben sigara içmekten memnun değildim ama bırakmayı da istemiyordum. sadece bıraksam iyi olur aslında diyordum. sonra birden bire gecenin bir yarısı sigaram bitti. daha önce defalarca karşılaştığım ve gidip sigara aldığım bir durumdu. o an aklımdan hayatta nelere vakit ayırmadığım, üşendiğim, ihmal ettiğim geldi. gecenin bir yarısı tek başına bir kadın olarak hiç üşenmeden kendimi daha fazla zehirleme için dışarı çıkacaktım. o an bir karar verdim beni sigara yönetemeyecekti. ne zaman dışarı çıkacağıma, restorantta nereye oturacağıma, cüzdanımda kalmış son paramla ne yapacağıma ben karar verecektim. o geceden başlayarak bir buçuk senedir hiç sigara almadım ve bir daha hiç almayacağım.
    bırakma evresinde kendimi “buna yenilmeyeceksin, sen verdiğin kararlardan dönecek kadar güçsüz değilsin” diyerek telkin ettim. çevremdeki herkese sigarayı bıraktığımı söyledim ki dönmek için açık kapı bırakmayayım. ilk bir ay çok zor geçti. sonraki 3 ay sadece sosyal çevremde sohbet ederken ve alkol alırken yokluğunu hissettim ama şimdi hiçbir şey kalmadı. bir sene belki az bir süre gibi gelebilir ama bir daha başlamayacağım konusunda çok eminim. bıraktıktan sonra 4 kilo aldım ama 14 kilo da alsam buna değerdi. sağlığım düzeldi, cildimin renginin sarı değil beyaz olduğunu gördüm. şu an içmeyen biri olarak eskiden ne kadar kötü koktuğumu farkettim. bir yere oturacakken keyfime göre masa seçebilmeyi, sigara içeyim diye kış kıyamette dışarda oturmak zorunda kalmamayı tattım. sigarayı ayırdığım paranın aslında ne kadar yüksek bir tutar olduğunu farkettim. bu parayı kişisel hobilerime ayırdım. her anlamda kendime yatırım yaptım.
    insanoğlu kadar güçlü bir yaratık yok yeryüzünde. başına ne gelirse gelsin hayatına devam edebilme gücümüz var. bu gücü başımıza gelen kötü olaylarda ayakta kalabilmek için kullanıyoruz. varsın bir de sigarayı bırakmak için kullanalım. istiyorsanız dışardan yardım da alabilirsiniz ama alamasanızda bence daha önce bunu başarmış biri olarak tekrar deneyebilirsiniz. uzun bir yazı oldu umarım az da olsa faydası olur ve burada iyi haberlerinizi okuruz. Ebru

    YanıtlaSil
  2. ayrıntılı yazdığınız için çok tşk.ler . okudum ve özendim ve ne kadar haklı olduğunuzu düşündüm. hiçbir kötü alışkanlığım yok bi sigara onuda seviyorum diye diye 20 seneden fazla geçti. önümde uzun bir ömür olsun istiyorum onun içinde sigaranın verdği zararlardan kurtulmak istiyorum. sizin kadar güçlü olamayacağım gibi geliyor. sadece irademe güvenemiyorum. inşallah bende başarırım . desteğiniz için tekrar tşk.ler

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,

    Benim annem de günde iki pakete yakın sigara içen, yemekten vazgeçerim sigaradan vazgeçmem diyen bir insan-dı. Doktoru kesin olarak yasakladığında sigarayı bırakması için bir destek arayışına giriştim. Biorezonans ile sigarayı bırakma yöntemini duydum. Hatta işyerimde de bu şekilde sigarayı bırakan ve canı dahi istemeyen bir insanla görüştüm. Sonra http://www.klinikd.com/iletisim/ buraya başvurduk. Sağolsun Devrim Hanım diğer doktorlar gibi ketum değil. Anneme hem bu biorezonansı anlattı, hem de canı sigara istediğinde beynini kandırma yöntemlerini anlattı. Bana mucize gibi geliyor ama annem o hafta sigarayı tamamen bıraktı. Karnında bir çip var şimdi aklına geldikçe o çipi ovuyor ve sigara isteği yok oluyor. Sanıyorum siz Anadolu yakasındasınız. Devrim Hanım'ın karşıda da bir kliniği olduğunu duydum. Ondan yardım alabilirsiniz. Ciddi ciddi çevremde sigara içen herkese tavsiye ediyorum. Umarım kısa sürede kurtulursunuz bu bağımlılıktan :)

    YanıtlaSil
  4. açtım görüştüm 350 lira 1,5 saat sürüormuş . ben anadolu yakasında oturuyorum çok uzak bir yer ama tabiki bahane değil:) tavsiyen için teşekkürler. değerlendiricem;)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Yıldız,
    Daha önce iki kez sigarayı bırakmış birisi olarak ben de deneyimlerimi paylaşayım istedim. İlk bıraktığımda zatürre başlangıcı nedeniyle bırakmıştım, 3 ay içmedim ama arkadaşlar arasında biranın yanında "verin bi tane" dedim ve gerisi geldi. İkinci bırakmamda champix isimli ilacı kullandım, ancak bu ilaci antidepresanla kullanmak mümkün değilmiş, onu da belirteyim. Çok çok rahat bıraktım, 5 kilo aldım ama çok da umursamadım çünkü merdiven çıkarken tıkanmamak harika bir şeydi. bu da neredeyse 8 ay sürdü.
    Son bir kaç aydır babamın hastalığı ve işten çıkartılmış olmanın verdiği stresle yeniden başladım. Çok pişmanım. Ne büyük eşeklik ettim deyip duruyorum. Yine de hem en az nikotine sahip olanı içiyor olduğuma ve 3 günde 1 paket bitirdiğime şükrediyorum. Üstelik bu tür bir sigara içince günlerce hiç yoksunluk çekmeden içmeden durabiliyorum. O yüzden yakın zamanda tekrar bırakacağım.
    En büyük tavsiyem elini oyalacak şeyler bulmak. Alışkanlığın yerine başka bir alışkanlık geliştirmek. "Breaking habits" ya da subtitude habits" konularını google'da aratırsan işe yarar kaynak bulabilirsin. Ben kendimi tığ işine veriyorum canım sigara istediğinde. Ya da her aklıma geldiğinde 1 saat sonra içeceğim diyorum, sonra bir bakıyorsun ki o 1 saat olmuş sana 2 saat.
    Kolay gelsin, umarım en kısa zamanda bırakırsın :)

    YanıtlaSil
  6. fruko; seninde benim gibi olmuş , keşke başlamasak ama başlamış bulunduk. benim korkum bırakmak değil tekrar başlamak irademe yenik düşmek. dediğin konuları araştırıcam. vakit ayırıp yorum yaptığın için tşk.ler

    YanıtlaSil

yorumun benim icin cok onemli;)