2 Aralık 2013 Pazartesi

nasıl kilo verdim




kilo problemi olmayan şanslı bir gençlik geçirdim. öyleki biraz ye derlerdi ben yesemde kilo almazdım ama benim zamanımda deerler ya öyle zayıflık çok çok makbul değildi. zatıflığımla dalga bile geçilmişliği vardı. liseden arkadaşlarla buluştuğumda benim gibi zayıf olan arkadaşla ben normal kiloda o normal olanlarda kilolu olmuşlar geçmişin acısı arkadaşım iyiki zayıfmışız yıldı bak biz normal kaldık diye çıkarmıştı:))) hatta keşke sıfır beden bizim zamanımızda olsaydı ne hava atardık diyede ladı oturtmuştu:))) nasıl canımız acımışsa zevk aldık bu laf koymakdan.

yok yok 60 lardan kalma değilim gençiliğim seksenlerin sonu doksanların başına rastlıyor:) ama bir çoğunuzun annesinin yaşında olabilirim.


sonrasında sigarayı bırakmam , bebek tedavisi, menopoz derken kilom 70 e gelmeden buna bir dur demenin vakti geldide geçiyor dedim.
2 sene öncesinde diyetisyen tecrübem olmuş 65 kg olarak başlamış 60 olarak diyetisyeni bırakmakla kilom 68.8 gelmişti. 

kaldıki ben öyle sınırsız çokda yemem nadirdir öyle yediğim hep içimde niye yedin diye bir sızlama olur:)
ne yapsamda eskisi kadar kolay kilo veremiyordum. yaş 43 olunca ve menopozla birlikte armut olan vücut tipim elmaya doğru emin asımlarla gidiyordu.

çıkarsım diyet listemi benzeri bir ara öğünlerle başladım araya ramazan girince çokda uyamadım sonrasında eşimle yürüyüşle desteklemek yediğim azaltarak devam ettim. 5 ay geçti 60 kg yum:) 

sabahları nesfit yiyorum halen sadece haftada bir gün güzel bir kahvaltı yapıyorum. bu arada aylardır kuruyemiş, cips yemiyorum:) onun haricinde kısıtladığım bir şey yok. tür olarak tabikide yani börek, makarna  gibi hamur işi yiyorumda az yiyorum. 
ama en en en önemlisi hareket arkadaşlar hergün 6 km yol yürüyoruz. bir rota belirledik eşimle ikimizde emekli olduğumuzdan saat kısıtlamamızda yok yazın akşam 9- 10 gibi çıkıyorduk yemek sonrası şimdilerde 3-4 gşbş gapıyoruz yürüyüşlerimizi.

işin özü insan kendinin diyetisyeni olmalı yürüyüşü hayatından çıkarmamalı vede yediklerini azaltmalı.
öyle ayda 8-10 kg gibi sağlıksız rejimleri hiç tavsiye etmiyorum yaşam düzenine göre oluşturulmayan yemek stilini bıraktığınız an kilo alınır  bu bir gerçek . yulafla , ekmek kesmekle yapılan sadece kısa süreli kilo kaybetmek en doğrusu uzun zamanda beslenme düzenini biraz terbiye etmek. 

yılbaşında kuruyemişde yicem:) keşke onyda az yiyebilsem ağzımı sürdümmü devam ediyorum :( kendini bil ve ona göre beslen;)

sağlıklı ve mutlu  günler diliyorum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumun benim icin cok onemli;)